W fabryce BMW

Po śniadaniu o godzinie 8:30 zaczęliśmy pakować prowiant na wycieczkę do fabryki BMW w Lipsku. Zbiórka odbyła się w naszym ośrodku pod wieżą o 10:00. Zaraz po tym wyruszyliśmy na przystanek autobusowy, z którego pojechaliśmy na główny dworzec kolejowy w Schkeuditz. W drodze było kilka przesiadek, lecz finalnie trafiliśmy do celu.

Po przyjeździe zobaczyliśmy wielki, przeszklony budynek z parkingiem obok. Zwiedzanie rozpoczął film wprowadzający, w którym zostały omówione zasady bezpieczeństwa podczas oglądania linii produkcyjnej. Przewodnicy fabryki podzielili nas na dwie grupy oraz zaopatrzyli w okulary ochronne i zestaw słuchawkowy.

Pierwszym przedstawionym nam procesem produkcji samochodu było składanie karoserii ze stali oraz aluminium. W oczy rzuciło się nam miejsce, gdzie roboty automatycznie przykręcają maskę do reszty pojazdu.

Kolejne procesy to przygotowywanie powierzchni i malowanie poprzez zanurzenie całości w farbie. Końcowo widzieliśmy jeszcze procesy rozprowadzenia elektryki po pojeździe i montowania szklanej części dachu. Przewodnik zabrał nas także do sali multimedialnej, gdzie zobaczyliśmy w pełni automatyczne malowanie karoserii na filmie. Niestety nie mogliśmy zobaczyć wszystkich części fabryki z powodu ochrony patentów firmy.

Dowiedzieliśmy się, że tutaj produkowane są cztery modele samochodów, czyli BMW serii 1, dwa modele BMW serii 2 oraz Mini Countryman. Cala fabryka jest spora, bo zajmuje aż 15 hektarów i robiła wrażenie poprzez stosowane w niej nowoczesne technologie oraz patenty produkcji, by każdy samochód został zrobiony jak najszybciej, a do tego jak najlepiej jakościowo. Myślę, że wyjazd podobał się większości osób oraz każdy dowiedział się czegoś nowego.