W stolicy Niemiec

W niedzielę, 10 marca, ruszyliśmy na wycieczkę do Berlina, wyjeżdżając zaraz po porannym śniadaniu. Po dwugodzinnej podróży autokarem, spotkaliśmy się z przewodnikiem i rozpoczęliśmy nasze zwiedzanie.

Naszym pierwszym przystankiem było muzeum Futurium, które prezentuje inspirujące wizje przyszłości ludzkości, a szczególnie zagadnienia związane z klimatem, mieszkalnictwem, żywnością i technologią. Następnie udaliśmy się do Reichstagu, siedziby niemieckiego parlamentu, gdzie można było odpocząć na pobliskich terenach zielonych. Po drodze udało nam się zobaczyć Urząd Kanclerski, potocznie zwany pralką (wszystko przez nietypową architekturę budynku).

Kolejnym emocjonującym punktem było przyjrzenie się pozostałościom Muru Berlińskiego i poznanie jego historii. Zobaczyliśmy Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, zajmujący powierzchnię 19 tysięcy metrów kwadratowych. Zatrzymaliśmy się przy Checkpointcie Charlie – jednym z najbardziej znanych przejść granicznych między NRD a Berlinem Zachodnim. Zobaczyliśmy gdzie stał bunkier Hitlera. Spacerowaliśmy również przez Bramę Brandenburską, symbol wolności i jedności. Odwiedziliśmy zabudowania Uniwersytetu Humboldta. Ostatnim etapem wycieczki był Alexanderplatz oraz licząca 368 metrów wieża telewizyjna.

Po wizycie mieliśmy czas na samodzielne odkrywanie miasta i delektowanie się niemiecką kuchnią. Podsumowując, Berlin to niezwykle intrygujące miasto, które pulsuje historią i kulturą. Znaleźliśmy tu wiele atrakcji, które na pewno pozostaną w naszej pamięci.