Lipsk – największe miasto Saksonii

W niedzielę po śniadaniu wyruszyliśmy w podróż po cudownym, natchnionym duchem wolności mieście Leipzig. Zaczęliśmy od zwiedzania z przewodnikiem głównych zabytków takich jak rynek i znajdujący się na nim ratusz. Przy rynku dumnie wznosi się Kamienica Królewska, w której podczas swoich pobytów w Lipsku zamieszkiwał król Polski August II Mocny.

Z racji położenia geograficznego Leipzig był od zawsze ośrodkiem przemysłowym, dlatego w jego centrum znajdują się liczne zabytkowe pasaże handlowe. Jeden z nich odwiedziliśmy (Mädler-Passage) i ukazała nam się piękna budowla z przeszklonym dachem, ekskluzywnymi butikami i klimatycznymi kawiarniami. Następnie udaliśmy się do słynnego lipskiego uniwersytetu, który łączy ze sobą elementy starej i nowoczesnej architektury.

Zwiedzanie zakończyliśmy przy kościele św. Tomasza, znanego jako miejsce działalności Jana Sebastiana Bacha.

Udaliśmy się również do Zoo, które jest jednym z najstarszych na świecie. Założone zostało w 1878 roku. Na powierzchni 22,5 ha prezentowane jest tu ok. 900 gatunków zwierząt! Mieliśmy okazje przepłynąć się łódką po rzece, na obszarze zaaranżowanym na tropikalną puszczę. Była to wielka kopuła, której towarzyszył klimat dżungli, budowle, roślinność, przeszklony dach i oczywiście zwierzęta. Na terenie Ogrodu była zagroda z kozami, do których można było wejść i je pogłaskać. Ciekawostką były również figury dinozaurów, które się poruszały, a nawet wydawały dźwięki. W trakcie zwiedzania i podziwiania różnorodnych zwierząt robiliśmy naprawdę dużo zdjęć.

Na koniec mieliśmy trochę czasu wolnego.  Skorzystałam z okazji i w otoczeniu zabytkowego centrum, wybrałam się na wyśmienitą włoską pizzę. Wieczorem wróciliśmy do naszego ośrodka na pyszną kolację.